P脿gines

divendres, 24 de setembre del 2021

Documental "As i Want" de Samaher Alqadi

 馃榾Bona vesprada a totes,


⏳Hui divendres dia 24 de Setembre al Casal, a les 19:30h (no feu cas de l'hora del cartell) gaudirem del documental "As i want" de Samaher Alqadi.

馃啌Aforament lliure, no cal confirmar.

馃憢Salutacions.

馃帴Sinopsi

El moviment feminista a Egipte est脿 agafant m茅s for莽a que mai. Cada cop hi ha m茅s dones que s’atreveixen a al莽ar la veu contra l’assetjament sexual, per貌 aquesta irrupci贸 de coratge ve de lluny.

La Primavera 脌rab va portar esperan莽a de llibertat i canvis; no obstant, sovint s’oblida que durant la multitudin脿ria protesta del 25 de gener de 2011 a la pla莽a Tahrir del Caire es van produir salvatges violacions en grup. La indignaci贸 de les dones eg铆pcies va desencadenar una gran protesta per defensar els seus drets. La directora Samaher Alqadi va estar a primera l铆nia per capturar una revolta de les dones que va passar desapercebuda als mitjans de comunicaci贸.

Durant el rodatge, Alqadi es va quedar embarassada i el film reflexiona sobre la maternitat i els l铆mits de la llibertat.

A trav茅s d'una narrativa profundament personal, Alqadi explica els records dolorosos de la seva inf脿ncia per il·lustrar els obstacles als quals s'enfronten moltes noies en les societats 脿rabs. La valentia d’Alqadi per explorar les arrels de la desigualtat de g猫nere a l'Orient Mitj脿 traspassa fronteres i clava un cop de puny al patriarcat amb la c脿mera convertida en una arma d’autodefensa.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada