P脿gines

dimarts, 21 de novembre del 2017

Necessitem mitjans en la nostra llengua Defensem la pluralitat informativa

Necessitem mitjans en la nostra llengua
Defensem la pluralitat informativa
 
El 29 novembre de 2013 el Govern valenci脿 va tancar RTVV. Abans, el mateix Govern havia for莽at el tancament de TV3 i Catalunya R脿dio. Des d’aleshores, no tenim mitjans de comunicaci贸 en llengua pr貌pia.
Ara, finalment, l’actual Govern valenci脿 ha anunciat que aviat iniciar脿 l’emissi贸 la nova 脌punt. I, tal com es va comprometre, immediatament despr茅s caldr脿 posar fi a la censura i executar la reciprocitat d’emissions amb TV3, en compliment de l’acord signat en el seu moment pel president Fabra i aprovat per les Corts valencianes.

Acci贸 Cultural del Pa铆s Valenci脿 (ACPV) ha treballat durant d猫cades per a garantir l’acc茅s a mitjans de comunicaci贸 en llengua pr貌pia. En ple segle XXI, aquesta garantia 茅s una necessitat per a la superviv猫ncia de qualsevol llengua. Per aix貌, ens alegrem del que sembla que 茅s ja el tram final del llarg –massa llarg- proc茅s de recuperaci贸 dels nostres mitjans. I alhora volem renovar el nostre comprom铆s p煤blic amb l’objectiu de recuperar la televisi贸 i la r脿dio valencianes, i TV3 i Catalunya R脿dio.

Per aix貌, us convidem a assistir a aquest acte p煤blic de record d’un aniversari trist, que volem convertir en la celebraci贸 de l’inici de la recuperaci贸 dels mitjans en llengua pr貌pia. Cal que la nostra veu torne a ressonar clara i alta: necessitem mitjans en la nostra llengua! Volem una r脿dio i televisi贸 valencianes p煤bliques, de qualitat i en valenci脿, i volem TV3 i Catalunya R脿dio!

T’esperem! Perqu猫 nom茅s entre tots ho farem possible!
_________________________

Dimecres 29 de novembre de 2017 a les 19h
Aula Magna de la Universitat de Val猫ncia (C/ La Nau)
Amb les intervencions de:
Sra. Isabel V谩zquez
Vicerectora d’Estudis i Pol铆tica Ling眉铆stica, Universitat Val猫ncia
Sr. Joan F. Mira,
president d’ACPV
Sr. Javier Marzal Felici,
catedr脿tic de Comunicaci贸 Audiovisual i Publicitat, i membre de la Comissi贸 Interuniversit脿ria en favor d’una Radiotelevisi贸 Publica Valenciana (CIRTPV)
Sra. Rosa M陋 Yag眉e,
Professora Titular d’Economia Aplicada de la UV, Vicedegana de Participaci贸 i Cultura de la Facultat d’Economia de la UV
Sr. Carles Cort茅s,
Vicerector de Cultura, Esports i Lleng眉es, Universitat d’Alacant

I la participaci贸 de:
Sr. Wenceslao Rambla
Vicerector de Cultura, Extensi贸 Universit脿ria i Relacions Institucionals, Universitat Jaume I de Castell贸 de la Plana
Sr. Fernando Borr谩s Rocher,
Vicerector de Planificaci贸 Universitat Miguel Hernandez Elx
Sra. Rosa Puchades,
Vicerectora de Responsabilitat Social i Cooperaci贸 de la Universitat Polit猫cnica de Val猫ncia





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada